I Studie Efter Naturen er udvalgt musik, der kredser om årstidernes skiften, døgnrytmer, hjertebanken, solopgang og solnedgang. Musikken kredser om gentagelsens tryghed og spændingen i den forandring der også vil opstå med gentagelsen – som en solnedgang der var anderledes end den i går, og som vil synes anderledes igen i morgen.
Musik der gentagende vender tilbage til kærligheden, til hjertesorgen, til lyset, til mørket til menneskelivet og til naturen.
Studie efter naturen er et samarbejde mellem sopran Anette Signe Pedersen og Duo Bragi. De opfører kunstsange arrangeret for eller komponeret til trioen.
Havet rummer både noget forsonende og adskillende, beroligende og ulmende. Duo Bragi mødtes ved havet og er vokset op nær havet hver især. Derfor blev HAVKLANGE titlen på deres koncertrække, da de i 2018 spillede en række koncerter i Danmark, på Færøerne og i Island. Her uropførte de Sunleif Rasmussens værk for to blokfløjter, Pas Dex Deus, skrevet til Duo Bragi.
En finurlig og fantasifuld performance koncert inspireret af Richard Mortensens maleri fra 1936 “Barselsfest hos fuglene”. I en kombination af nye kompositioner, improvisation, tidlig musik, fjer og fuglereder tages musikken og billedkunsten ud af de vante rammer, ud til publikum, udenfor til de levende fugle, og bliver til En Fugleverden.
En Fugleverden er udviklet og opført i samarbejde med Esbjerg Kunstmuseum.
Under koncerterne i Kontrast og Sammenhæng havde Duo Bragi deres hovedfokus på sammenhængskraften i musik skrevet i forskellige tidsperioder med flere hundrede år mellem sig. Koncerterne bød altså på fransk barokmusik, moderne japanske kompositioner og Duo Bragis frie improvisationer.
Et af hovedstykkerne ved koncerterne var opførelsen af to forskellige solostykker for blokfløjte af de tyske komponister Georg Philipp Telemann (1681-1767) og Hans Ulrich Steaps (1909-1988). De to stykker musik blev spillet som ét værk og dele af stykkerne spillet på samme tid.
Duo Bragi spillede koncerter med projektet Kontrast og Sammenhæng i Danmark, Tyskland og Island i 2015-2016.
En uhyggelig stemningsfuld performance-koncert inspireret af nordisk overtro og mystik. I intime rammer – en mørk kældergang, med blokfløjter, elektronik og symaskinelyde.
Uvishedens Genfærd udspillede sig første gang på Syddansk Musikkonservatorium i Esbjerg til allehelgen i 2014.